matildavilhelmina

London is Calling

27 februari 2011 Thailand

Kategori: Allmänt

Halloj allihopa! Det var ett tag sen sist jag skrev, har inte haft så bra tillgång till internet och vi har haft så fullt upp att jag inte hunnit:) Just nu är vi fortfarande på Koh Lanta fast på en annan strand som ligger söder om vår förra strand. Vi bor på ett super mysigt hotell med poolkanten precis bredvid stranden och efter pollen ligger våra bungalows. Det är ung 37°C och solen steker! I morgon ska vi åka ännu mer söder ut till några andra öar.
I förrgår var vi på djungel och elefant safari. Det var super häftigt och spännande! Vår guide visade oss en massa konstiga och giftiga djur. Efter den var det dags för elefanterna som var mycket större än jag trodde. Linnea, Ida och Isak red på den busigaste och den började galoppera!! Just då tänkte jag vilken tur att jag inte satt på, haha!
Igår och idag har vi bara slappat på hotellet, druckit vatten, ätit god mat, solat och druckit lite mer:)
Nu ska jag snart gå och spela lite fotboll på stranden med mina kära kusiner och bada. Efter det blir det en härlig middag. Jag tror redan att jag vet vad jag ska äta:P
(tyvärr har jag inga nya bilder att vissa, vi har inte lagt in dem från kameran än men det kommer)
Jag saknar er! Många kramar

22 februari 2011

Kategori: Allmänt

Nu sitter jag har pa koh lanta! Vi kom hit vid kl 12.00 innan idag. Vi bodde bara pa phiphi i 2 natter. Hotellet och frukosten pa phiphi gick absolut inte att jamfora med det forra.
Idag tog vi i alla fall fargan hit till koh lanta. Jag satt saklart ute pa baten och solade och markte inte att jag fick farg. Nar vi sen kommer till hotellet ser jag som jag har brant mig. Saklart hade jag shorts pa mig som hade kasat upp, sa just nu har jag ett par lite vitare shorts en bit upp pa magen, utan att jag vill! Detta hotellet ar mycket battre an det forra och mysigare. Det har ingen pool men vi bor nara stranden och ar super mysigt.
Hoppas att ni har det bra dar hemma och att allt ar bra. Vi hors snart igen!
(tyvarr kan jag inte lagga in bilder just nu, men jag ska forsoka senare :)) kram

hej

Kategori: Allmänt

Nu är det Söndag och vi ska nu förflytta oss till Phiphi island. Igår var vi nere i Pathong för att shoppa och bada. Jag handlade min första bikini!:) Vi åkte dit med ett taxi bolag och jag trodde att seriöst att vi skulle krocka. han körde 145 km i timmen och jag skojar inte! det gick så jäkla fort. haha, men vi kom i alla fall fram oskadda.
Nu måste vi ta minibussen genom ön och ner på andra sidan för att kunna ta båten till Phiphi. lägger in ett nytt inlägg så fort jag får tillgång till internet nästa gång
Hej hej puss<3

16-19 februari 2011 THAILAND

Kategori: Allmänt

Hallojsan allihopa!! Nu har jag äntligen blivit uppkopplad.

Här kommer en liten resumé från onsdag, torsdag och fredag. Hela onsdagen och trosdagen bestod nästan bara av resan hit.

Fredag: Idag har vi tillbringat vår första hela dag här i Thailand. Alla flyg, tåg, bil och taxi resor har gått bra och vi kom fram välbehållna igår kväll. Detta inlägg kommer bil ganska långt eftersom jag inte har haft tillgång till något internet.

Bankoks flygplats.

Vi fikade på lite Donuts!

Det var lite jobbigt med alla olika färdmedel, men eftersom vi var så sugna på att komma fram gjorde det inte så mycket:) Hela resan tog totalt ungefär 23 tim. Från vårt hus i Sverige till vårt hotell. Jag, Linnea och Alma delar ett rum/ litet radhus med en egen veranda.

Första kvällen när vi hade kommit fram! Bleka och fina!!

Vi är på Phuket och i en by som heter Nai Yang. Idag har det varit lite mer än 32 °c och skinande sol hela dagen. Vi har ätit en god frukost med allt möjligt gott. Efter det badade vi i poolen på hotellet som är ungefär lika varm som luften, inte så svalkande!! Men skönt ändå. Efter det var det dags att smörja in sig och sticka till stranden. Stranden ligger ungefär 75 meter från hotellet. Vi har solat, badat, druckit shakes mm.

Här är stranden utanför hotellet.

Jag oroar mig för alla djur som finns här och jag fick mitt första möte med ett idag. Det var nu på kvällen när vid stod och tittade i någon broschyr, så kommer det ett super stort skalbagges liknande djur. Det var ungefär 8 cm lång och 3 cm bred och flög rakt in i mitt hår och ner på axeln. Jag blir jätterädd och springer iväg. Alla runt om kring bara skrattar, men det var inte kul! För övrigt har vi det toppen och superhärligt. I morgon ska vi åka ner till Patong och någon strand som jag inte vet namnet på. I morgon fyller Lasse år så vi ska fria honom i morgon.

ÄCKLIG!

Just nu sitter vi i shorts och linne på verandan och det är ungefär 25°C och klockan är 23.00. Alma håller just nu på att prata med föräldrarna och säger att jorden är ofal och inte oval.

Ny uppdatering kommer så snart som möjligt och lite bilder kommer i morgon. Ni får ha det toppen så länge! Kramisar<3

Packar för fullt och pluggar

Kategori: Allmänt

Skulle egentligen behöva packa väskan inför morgondagen men måste först göra färdigt allt till skolan. Får snart plocka fram min packlista och checka av allting! Här är en del av min packning och mer kommer det att bli;)

15 Februari 2011

Dagen har gått som ett rinnande vatten, läxförhöret kändes bra och lunchen var god. Det gick bra på historia provet och vi fick sluta tidigare:)!! nu sitter jag här och ska snart sätta mig ner och koncentrera mig på alla uppgifter och prov tills i morgon. Ikväll ska jag på tränar möte med fotbollen. Vi ska gå igenom serierna, träning och allt möjligt så att allt ska klaffa sen till starten.
Hittade denna skönhet på hm.se. Passar perfekt till midsommar eller bara till sommaren!
Bild: hm.se

Valentines day<3

Kategori: Allmänt

Igår kväll var jag, mamma och Linnea hemma hos moster och Ida för att färga ögonfransarna. Det var svårt att måla på färgen och det sved som in i!! Det blev ganska bra på över fransarna, färgen ville inte fastna på de undre men blev helt ok. Nu ska jag snart sticka iväg till skolan på Entrépenörskap hela dagen. Det är ett nytt projekt som skolan ska börja med. Hoppas i alla fall att det kommer bli roligt, ett avbrott från alla andra lektioner:) puss hej!
Ooo, på tal om det så är det alla <3 dag idag. Glöm inte att säga det till alla som ni tycker om!
Glad alla <3 dag!!

KVÄLLEN!!

Kategori: Allmänt

Nu så är det snart dags att sticka hem till Lisa på mys med tjejerna! Egentligen skulle jag först ner i stan med Linnea och Anna för att gå på restaurang men Anna har blivit sjuk:( och sen skulle jag till Lisa men nu blir det Lisa direkt istället. Funderar just nu vad jag ska ta på mig. Om jag ska ha min byxdress eller min svarta kjol. Vi får se... Jag ska ta med kameran och fota lite under kvällen så det kanske dyker upp lite bilder i morgon.

Gömstället!

Här kommer bild på blusen jag hittade igår när jag städade! Blusen är helt vit med ett lite spänne där fram så att man kan stänga den. Givetvis är den lika fin när den är öppen:) Man kan ha den både på sommaren som en lite kofta och som blus på vintern.
Jag köpte detta serum hos frisören som luktar super gott, gör håret lent och har uv skydd från Lanza 249kr. Älskar det redan!

Morgon sol!

Kategori: Allmänt

Gårdagen blev bra! Jag blev nöjd med klippningen, även fast att det känns lite kort men det växer ju ut igen:) Efter det monterade jag och pappa vår nya bäddsoffa i källaren som jag, syskonen och kusinerna sedan invigde på kvällen till James Bond och popcorn! Idag ska jag plugga, städa, fixa här hemma och kanske ut och springa. Jag blir så sugen nu när solan skiner och allt. Nu ska jag ringa till Linnea ang, planer! ciaociao

Äntligen fredag!

ÄNTLIGEN fredag igen!! Denna veckan har varit lika fullt upp som förra. Nu sitter jag ock käkar min efterlängtade lunch, gott men inte att hoppa i taket för! Efter skolan har jag städat på mitt rum. Tro det eller ej så var det ett tag sen och det såg för* ut! haha man säger alltid så men denna gången stämde det verkligen. Bla hittade jag en blus som jag köpte på jullovet och som inte har fått en plats i min garderob än.(hade faktiskt glömt den) bild kommer kanske senare.
Nu ska jag snart ner till stan igen för att träffa Pernilla och fika lite + att jag har en lång "att göra lista". Sen ska jag till frisören, wii. Älskar det!!
Det dåliga är att regnet/snön vräker ner här utanför:( bäst att ta ett paraply!

8 februari 2011

Kategori: Allmänt

Trodde helt seriöst att det skulle hända något med vårt hus i natt. Det blåste som in i så att man somnade, vaknade och somnade igen hela natten. Sen blev det inte bättre av att grannarna har en lampa(strålkastare) som tänds varje gång det rör sig. Den tändes flera gånger under natten och lös rakt in på mitt rum!! Vilket ilandsproblem, haha. på morgonen när jag sätter på tvn så berättar de på vädret att stormen var värst i Helsingborg på 32m per sek. JAg bara OMG!! haha, inte konstigt att det blåste så mycket:)
Idag har vi haft idrott med klassen, cirkelträning och innebandy.Det gick bra på cirkelträningen men kan dock inte medge att det gick särskilt bra på innebandyn! Det är inte min sport, men kul va det. På cirkelträningen hade bara min grupp lite problem med armhävnings stationen! det får vi träna lite på:)
Björnbär på vintern! Inte så mumsiga, men fina på bild!

7 februari 2011

Kategori: Allmänt

Sitter här och pluggar inför historia provet på fredag med en skål popcorn!! Kan det bli bättre? Snart ska jag sticka på träning med Hannah. Varken Ida eller Cajsa skulle med idag.
Alma har blivit sjuk igen. Hon har haft feber toppar i snart tre veckor fram och tillbaka. Det vill inte gå över så i morgon ska mamma ta med henne till doktorn för att se om allt står rätt till. Vilket det förmodligen inte gör. Jag tycker så synd om henne, hon är super varm och blossig på kinderna. Hoppas hon i alla fall blir frisk snart<3.

Lisa 17 år!!

Kategori: Allmänt

Idag fyller Lisa 17 år!! Ett stort grattis:D Vi har snart känt varandra i 15 år. Det är helt sjukt och vi är fortfarande lika bra kompisar.
Jag vet inte vad jag hade gjort utan dig för du betyder så mycket. (resten vet du):D Tyvärr hittade jag bara foton som jag tror att hon inte hade blivit så glad över om jag lagt in. Vågar inte ta den risken! haha. GRATTIS en gång till i alla fall. Puss på dig bästa!

5 februari 2011

Kategori: Allmänt

Nu har jag varit igång sen Kl 9. Började med träning 10.30 till 12.00 sen lite mackor pch sådant efter. Vi fick två kexchoklad idag!!:) nu har jag precis duschat och vi ska iväg och kolla på lite resväskor. De vi har är rätt gamla och vi behöver förnya oss! haha. Nä, nu måste jag gör mig färdig. Skriver sen om vi hittade något. puss
Jag och minsta lillasyster i början av september förra året.
Jag vill ha grön gräsmatta, fina blommor och varmt väder nu! Jag vet att jag kanske är lite tjatig men nu vill jag ha värme.

Dagens snygging!!

Kategori: Allmänt

Sitter just nu hemma hos Ida med Ida och Lisa. Vi har mumsat på kexchoklad och ballerina! Sitter och snackar för fullt om allt och inget. Vi har just pratat om Channing Tatum och därför kommer det lite bilder här:
Dagens snygging går till Canning Tatum!! Blir helt såld, haha.

4 Februari 2011

Kategori: Allmänt

Det var ett tag sen vi träffades.. du och jag! Jag har haft fult upp med skolan och har verkligen inte haft tid med något inlägg. Nu är det fredag och man behöver inte plugga:D Efter skolan var jag på stan och fixade lite grejer sen hem och käka lunch. Nu ska jag hem till Ida med Lisa. Vi har inte träffats på super länge.. så det ska bli mys!