matildavilhelmina

London is Calling

Spontant och bra!

Vanilj-kanellbullar

Igår kväll var jag och älskling hos hans mamma på middag. Det var mysigt och god mat!

Idag har jag träffat Vera och vi har bakat vanilj-kanellbullar. De blev superstora och jättegoda! Det var första gången jag bakade med vanilj i, men det blev verkligen bra. Sen kom Emma efter sitt jobb och så fikade vi på godsakerna. Nu ska familjen snart och spela bowling tillsammans med Veras familj. Hoppas att ni får en härlig tisdags kväll.

Del 2

Kategori: Allmänt

Hade problem med att ladda upp fler bilder igår så här kommer andra delen.

Pappa när alla cyklister var framme i Paris. Han var så stolt och lycklig! Det var längesedan jag såg han så glad och nöjd, vilket var roligt.

Vi besökte även Sacré Cour, Montmarte, Champs-Élysées , Abercrombie and Fitch. Lillsis tyckte att det var lite pinsamt att stå bredvid modellen, men efteråt tyckte hon att det var häftigt :)
Vi såg även när alla duktiga människor som cyklat för Barncancerfonden kom i mål vid Eiffel tornet. Det var så roligt och mäktigt att se alla människor som cyklat så långt. Alla team från Sverige cyklade från Lund till Paris och de från Danmark cyklade därifrån. Jag var stolt över alla men lite extra över mamma och pappa. Pappa som cyklade hela vägen och mamma som var med i service teamet. Hon skulle egentligen också cyklat men trillade under en träning och skadade sig så svårt att hon inte skulle cykla. Hon gjorde därför sin del genom att hjälpa till med mat och annat.

Bilder från Paris del 1

Kategori: Allmänt

Tour Eiffel, Triumfbågen, uppe i Eiffeltornet, Loui vuitton och Tour de France.

Hela resan til Paris har varit helt underbar, och jag har fått se, vara med om och uppleva så mycket på en och samma resa att det känns overkligt. Först och främst den pampiga känslan då alla från Danmark och Sverige kom incyklande där hur många personer som helst stod och heja på dem. Mina föräldrar har nämligen varit med i en kampanj där de samlade in pengar till barncancerfonden i Sverige genom att göra olika saker och sedan cykla från Lund till Paris på en vecka ungefär. jag var riktigt stolt över allihopa när de kom cyklande. Alla där hade verkligen gjort ett riktigt hedersarbete!

Dagen efter gick dessutom målgången av Tour de France av stapeln, vilket också var mäktigt. I hela Paris var det 12 miljoner människor som stod och tittade på loppet. Det är fler människor än det lever i hela Sverige..
Vi har varit runt och tittat på olika turist attraktioner, eller vad man ska kalla det. Vi var i alla fall högst upp i Eiffel tornet och då kändes det verkligen som att det gungade.. Lite läskigt men man vande sig efter ett tag.

28 juli 2012

Kategori:

Igår kväll kom vi hem från smögen efter några riktigt bra dagar! Dock gick husvagnen sönder på väg hem, men det löste sig. På kvällen gick familjen in till grannarna för att käka lite middag. Riktigt gott var det! :) Både idag och imorgon är det jobb hela dagarna. Men det är bra eftersom jag och älsklig ska till stugan nästa vecka.

Paris och smögen

Inatt kom hela familjen hem från Paris. Det var första gången för mig och jag vill definitivt dit igen! Vi har haft fint väder och hunnit med en massa. Tittat på sevärdheter, Tour de france, shoppat och mycket mer :) Vid tre idag åkte jag och Lisa till smögen för att möta upp Albin och älskling. Just nu håller vi på att laga lite kvällsmat och har det trevligt.

Gårdagen

Kategori:

Vilken dag det var igår. Dagen började med att jag vaknade av ville vid kl 6, duschade och gjorde vid mig. Köpte bullar till frukost och laddade mitt jojokort. Städade huset, fixade med mina kläder och var ute med ville på promenad. Ovanpå allt detta hade jag och älskling ett års dag och det firades med restaurang besök och filmmys. På restaurangen fick vi även besök av en duva som flög in genom dörren och genom hela restaurangen. Tror ni inte att den flyger rakt in i fönstret vid vårt bord och sen låg den och flaxade i fönsterkarmen.. Lite äckligt, men Joakim tog den med hjälp av en servett och blev hjälte :) Tiden har gått så fort och ett år har verkligen flugit förbi.. Älskar dig mer och mer för varje dag som går och jag trodde inte att det gick, men jag har verkligen fått det bekräftat! Love you <3

Hon är tillbaka!!!

Kategori: Allmänt

Idag har min finfina vän Vera äntligen landat på svensk mark igen. Hon har varit iväg så länge, men nu är hon äntligen hemma. Usch vad jag har saknat henne, åå det ska bli så roligt att få se och träffa henne i verkligheten. Hon kommer ha så mycket att berätta och ha så underbara upplevelser som vi här hemma aldrig riktigt kommer kunna förstå oss på. Förutom de som kanske också har varit iväg som utbytesstudenter. Men det är ändå inte riktigt samma. Jag är i alla fall super glad att hon äntligen är hemma igen!!

"Nagelfix"

Kategori:

Idag har jag varit uppe med tuppen.. Hunden vaknade 05.50!! Som tur kunde jag somna om igen. Just nu är jag och Lisa och gör vid våra naglar. Jag är färdig, men Lisa är i full gång. Gjorde vid dem vid skolavslutningen, men idag blev det lite mer färg än förra gången. Nu är jag i alla fall sommrig och fin igen :)

American pancakes!

Idag passade jag på att göra American pancakes till frukost. Det var första gången jag gjorde sådana, men de blev väldigt goda! Det tyckte syrrorna också :) Solen skiner då och då, så jag funderar på att gå ut och lägga mig. Eller om jag ska sticka hem till m & m för att fixa lite saker. Vi får se vad som händer idag!

15 Juli 2012

Kategori: Allmänt

Igår var det Kronprinsessans födelsedag om det var någon som missade det? :) Om min gammelmormor hade levt skulle hon fyllt år hon med. De skjuter alltid raketer och andra grejer för att fira Viktoria och när min lillasyster var yngre trodde hon att det smällde för vår gammelmormor. Vilket jag tyckte var lite sött!
Idag verkar det bli hyfsat bra väder med sol. Det slår i alla fall inte åskovädret som drog in igår kväll, som det regnade, åska och blixtrade. Det verkligen öste ner, men var ganska mysigt eftersom jag satt inne.

9 juli 2012

Kategori:

Släkt kalaset för mamma igår var mycket trevligt och vädret gick det verkligen inte att klaga på. Maten var super god och allt var bra! Idag har jag och lillsyrrorna bakat kakor, som blev väldigt goda. Dessutom dekorerade vi dem precis som vi ville med choklad, nötter, strössel, russin och andra godsaker.

Matilde milkshake

Kategori: Allmänt

Imorse hittade jag Matilde milkshake i vår kyl, åå vad glad jag blev. Som liten var jag alltid avundsjuk på min lillasyster bara för att det fanns en blomma som hette Linnea precis som henne. Därför blir jag fortfarande glad när jag ser saker som heter Matilda och Matilde är ju nästan samma :)

Bellas 18 års fest!!

Fina Emma!
Anna och Linnea
Bella fick en väldigt fin toaborste av några killar :) Av oss fick hon en chokladfontän och ett super fint cocktailglas. Det var en riktigt rolig kväll med god mat och trevlig folk. Tack Bella!

6 Juli 2012

Kategori: Allmänt

Nu på eftermiddagen har jag och pappa varit på väla för att fixa lite ärenden och sedan övningskörde jag en runda. Det gick hyfsat och jag börjar få koll på växlingen. Nu är det snart kvällsmat som gäller och sen kommer Anna hit för lite "cath-up time".
Igår var jag och några vänner på picknick. Super mysigt! Lånade bilden av Linnea, hoppas att det var ok :)

Sommar, sommar, sommar!!

Kategori: Allmänt

En härlig vecka i Grekland, sol, bad och värme.. Annat än här hemma i Sverige!
Finaste tjejkusiner på midsommar.

Den svenska sommaren,
Min kärlek! ♥

Andra veckan på sommarlovet åkte nästan hela släkten på mammas sida till Grekland i en vecka. Det var väldigt roligt att umgås och träffa alla 30 personer utanför en släktmiddag. Vi hade i alla fall en underbar vecka. Synd bara att vädret inte riktigt är som man önskar här hemma. Bara regn och regn hela tiden, men ja vi bor ju faktiskt i Sverige så det är inte så konstigt. Det är helt enkelt en vanlig svensk sommar fast med mer regn än vanligt.